وکیل خانواده, حضانت

وکیل حضانت چه وظایفی دارد؟

وکیل حضانت چه وظایفی دارد؟

رسیدگی به پرونده‌های حضانت کودک می‌تواند دشوار باشد، به‌ویژه اگر متوجه موضوع نباشید. این امر به ویژه در صورت بروز اختلاف می تواند سخت باشد. هیچ دو مورد حضانت کودک مشابه نیستند. اگر راه‌های مختلفی را که یک وکیل حضانت می‌تواند به شما کمک کند، نمی‌دانید، ممکن است استفاده از یک وکیل با تجربه برایتان دلهره‌آور باشد.

راهکار‌های زیادی وجود دارد که یک وکیل حضانت می‌تواند به شما در رسیدگی به پرونده حضانت فرزندتان کمک کند، از کمک به شما در جلسات میانجی‌گری اولیه گرفته تا حل و فصل اختلافات و وکالت شما در دادگاه، اگر پرونده شما به آن نقطه برسد.

وکیل حضانت فرزند

پرونده های حضانت کودکان همیشه چالش برانگیز هستند و تلاش برای به دست آوردن حضانت بدون استفاده از وکیل می تواند دشوار باشد. مواقعی وجود دارد که حضانت انفرادی برای امنیت و رفاه کودک ضروری است. 

با این حال، اغلب هر دو والدین از حقوق مساوی حضانت برخوردارند و همین مورد می تواند منجر به مشاجره شود، زمانی که یکی از والدین یا هر دو به دنبال حضانت کودک هستند. وکلای موسسه حقوقی حجتیان می تواند به عنوان وکلای حضانت فرزند ، در کنار شما باشد تا به بهترین نتایج ممکن برای شما و فرزندتان برسید.

اگر نمی‌دانید حضانت مشترک چگونه است، باید بگوییم که به این صورت خواهد بود که تصمیم گیری و یک برنامه دقیق شامل روزها و زمان‌هایی است که هر والدین حضانت فرزندشان را بر عهده دارند، می‌تواند پیچیده باشد. 

باید یک برنامه مورد توافق وجود داشته باشد، از جمله تعطیلات آخر هفته، تعطیلات و جزییات دیگری که ممکن است فوراً به آنها فکر نکنید. یک وکیل باتجربه حضانت کودک می تواند تمام گزینه های شما را به روشی که به راحتی قابل درک باشد، تجزیه و تحلیل کند. موسسه حقوقی حجتیان می تواند به هر دو والدین کمک کند تا به توافقی دوستانه برسند که مهم تر از همه، به نفع کودک است.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله وکیل طلاق پیشنهاد می شود.

حضانت کودک

ویژگی های وکیل حضانت

موارد حضانت کودک با سایر موارد متفاوت است. این کار به یک رویکرد شخصی و درک نیاز دارند. یک وکیل با تجربه حضانت کودک با شما مانند سایر موکلان رفتار نمی کند. آنها باید مطمئن باشند که به نیازهای کودک توجه می شود و شما به نتیجه ای که شایسته آن هستید، می رسید.

انواع حضانت فرزند

اگرچه برخی فکر می کنند تنها یک نوع حضانت کودک وجود دارد. با این حال، انواع مختلفی از حضانت وجود دارد که می توانند انجام شوند، در ادامه به بررسی آن پرداخته شده است.

رایج ترین ترتیب حضانت فرزند، حضانت مشترک است که در آن هر دو والدین حضانت قانونی و فیزیکی را 50/50 تقسیم می کنند. اگرچه انواع مختلفی از ترتیبات نگهداری وجود دارد که می توان انجام داد.

حضانت انفرادی: درست همان طور که از نامش پیداست، حضانت انفرادی یک ترتیب قانونی است که در آن یکی از والدین حضانت کامل فرزند را بر عهده دارد. این والدین در مورد مراقبت و رفاه کودک تصمیم می گیرند و اقدام می کنند. والدینی که به تنهایی حضانت را بر عهده دارند، به عنوان والدین حضانت اولیه شناخته می شوند.

حضانت مشترک: در صورت امکان، دادگاه ها سعی می کنند به کودک با هر دو والدین وقت بدهند. این مورد محبوب ترین ترتیب قانونی برای والدین است.

حق ملاقات و حضانت پدربزرگ و مادربزرگ طبق قانون «در صورتی که پدربزرگ و مادربزرگ توانایی و علاقه ای به حضانت کودک داشته باشند، دادگاه می تواند حق حضانت یا ملاقات را به پدربزرگ و مادربزرگ  اعطا کند.»

حضانت کودک به 2 نوع اصلی حضانت، حضانت قانونی و حضانت محل سکونت تقسیم می شود. این امکان وجود دارد که یکی از والدین بتواند حضانت فیزیکی کامل فرزند را به دست آورد، اما حضانت قانونی مشترک را به اشتراک بگذارد یا برعکس.

حضانت محل سکونت: دادگاه هنگام تعیین این نوع حضانت، محل قرار گرفتن والدین هر دو نسبت به یکدیگر را در نظر می گیرد. برای مثال، اگر هر دو والدین در شهرهای مختلف زندگی می‌کنند، احتمالاً حضانت محل سکونت تنها به کسی که در نزدیکی مدرسه کودک است، اعطا می‌شود. اگر پدر و مادر هر دو به هم نزدیک باشند، می توانند حضانت فیزیکی مشترک را به اشتراک بگذارند.

حضانت قانونی: حضانت قانونی به والدین اعطا می کند که مسئول تصمیمات اصلی زندگی هستند که بر کودک تأثیر می گذارد. حضانت قانونی می تواند به دو دسته تقسیم شود: حضانت قانونی انحصاری و حضانت قانونی مشترک.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله وکیل پایه یک دادگستری پیشنهاد می شود.

چگونگی حق حضانت به والدین

وقتی نوبت به تصمیم گیری می شود که چه کسی حضانت کودک را بر عهده می گیرد، موارد زیادی وجود دارد که قضات در پرونده های حضانت کودک به آنها توجه می کنند. آنها به دنبال شواهدی می شوند که نشان دهد هر کسی که حضانت را برعهده می گیرد، از کودک به خوبی مراقبت می کند. 

همچنین آنها در نظر دارند که اگر کودک زیر 7 سال و مادر توانایی نگهداری فرزند را داشته باشد، حضانت را به مادر می دهند. طبق قانون حضانت اصلی کودک برعهده پدر خانواده است، مگر اینکه توانایی نگهداری آن را نداشته باشد یا اینکه شایسته حضانت فرزند نباشد و یا اینکه تمایلی به حضانت کودک خود نداشته باشد. درضمن ممکن است زن با بخشیدن مهریه حق حضانت فرزند را برعهده بگیرد.

همچنین قاضی می تواند تصمیم بگیرد که آیا والدین برای مراقبت از کودک مناسب هستند یا خیر. در این موارد، قاضی دادگاه خانواده می‌تواند با بررسی معیارها و پرسیدن سوالاتی مانند سوالات زیر تشخیص خواهد که کدام یک از والدین توانایی حضانت فرزند را دارند. این سوالات عبارت است از:

  • آیا سابقه کودک آزاری یا خشونت خانگی وجود دارد؟
  • آیا والدین سابقه سوءمصرف مواد یا الکل دارند؟
  • آیا شواهد وجود دارد که والدین قادر به تصمیم گیری متناسب با سن کودک نیستند؟
  • آیا نگرانی روانپزشکی وجود دارد؟
  • آیا والدین می توانند شرایط زندگی مناسب و ایمن را فراهم کنند؟
  • آیا والدین قادر به برقراری ارتباط موثر با کودک هستند؟
  • آیا والدین می توانند زمان کافی را به نیازها و رفاه کودک اختصاص دهند؟
  • آیا والدین پول کافی برای مراقبت مالی از کودک دارند یا به دست می آورند؟
  • آیا کودک در مورد پدر یا مادری که می خواهد حضانت او را داشته باشد، نظر دارد؟

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله حقوق خانواده چیست؟ پیشنهاد می شود.

وکیل حضانت

استفاده از وکیل حضانت 

در اکثر مواقع به دلیل اختلافات شدید بین والدین، استفاده از یک وکیل خانواده برای حضانت با تجربه ضرورت دارد. با این کار تصمیم گرفته می شود که کدام یک از والدین توانایی و شرایط حضانت فرزند را خواهد داشت.

موسسه حقوقی حجتیان به سرپرستی وکیل پایه یک دادگستری محبوبه حجتیان اداره می شود که تمام موارد مربوط به مسائل خانواده مانند مهریه، نفقه، اجرت المثل، طلاق، ملاقات فرزند، حضانت، ترک انفاق، تمکین و داوری در این موسسه انجام می شود.

همچنین تمام مسائل مربوط به قانون کار و حوادث آن، موارد کیفری و سایر موارد حقوقی توسط موسسه حجتیان انجام می گیرد.

موسسه حقوقی حجتیان در سال 1389 شروع به کار کرده است. از زمان شروع به کار این موسسه تا به حال سرمایه این گروه اعتماد و اطمینان به موکلان کاردان و با تجربه است. در همین راستا موسسه حقوقی حجتیان بر خود می‌بالد که در تمام سال های فعالیت حقوقی خود پایبند به قسم خود بوده است. همچنین برای دفاع از موکلان و احقاق حق آنها، از هیچ تلاشی دریغ نکرده که نتیجه آن هم جز موفقیت و اعتبار این گروه حقوقی نبوده است.

در همین راستا شما می توانید با این موسسه تماس گرفته و با راهنمایی کارشناسان امور حقوقی و وکلای با تجربه، تمام مسائل حقوقی خود را برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *