وکیل ملکی, اثبات بیع, الزام و تنظیم سند رسمی, امور اراضی, خلع ید

وکیل تخلیه فوری ملک

وکیل تخلیه فوری ملکی

وکیل تخلیه فوری ملک یک متخصص حقوقی است که در اجرای قانون موجر ـ مستاجر به نمایندگی از مالکان یا مستاجران در روند تخلیه تخصص دارد. آنها نماینده مالکانی هستند که به دنبال اخراج مستاجرانی هستند که اجاره خود را پرداخت نکرده یا شرایط اجاره نامه خود را نقض کرده اند.

داشتن یک وکیل ملکی برای تخلیه ضروری است؛ زیرا آنها می توانند به شما کمک کنند تا با انجام کارهایی بیش از ارائه مدارک به دادگاه، از طی مراحل طولانی و پرهزینه اخراج مستاجر خود جلوگیری کنید. همچنین آنها می توانند در مواردی که چندین مستاجر درگیر هستند یا اگر ملک رها شده است به شما کمک کنند.

خدماتی که وکیل برای تخلیه فوری ملک ارائه می دهد، چیست؟

تخلیه خانه یک موضوع جدی است و نمی توان آن را ساده گرفت. هنگام استفاده از وکیل تخلیه فوری ملک، آیا می دانید وقت و پول خود را صرف چه خدماتی می کنید؟ در پاسخ به این سوال باید بیان کرد که شما به وکیلی نیاز دارید که مراقب منافع شما باشد و بتواند از حق شما دفاع کند. در ادامه برخی از خدماتی که وکیل تخلیه می توانند ارائه دهد، بیان شده است.

1- طرح دعوی

وکیل تخلیه به افراد در تنظیم دادخواست و طرح دعوی در دادگاه کمک می کند. آنها برای این کار تمام مدارک لازم را جمع آوری کرده، سپس مدارک پرونده را بررسی می کند و قرارداد ملکی را مورد بررسی قرار می دهد تا بتواند در دفاع از مالک یا مستاجر (با توجه به نوع وکالت) راهکارهای قانونی ارائه دهد.

2- بررسی مدارک و اسناد پرونده

وکیل تمام حقایق پرونده را بررسی می کند، از جمله اینکه چه کسی مالک ملک است و اینکه آیا اجاره نامه ای وجود دارد یا خیر. همچنین آنها متوجه خواهند شد که آیا مسائل حقوقی دیگری ممکن است مانع از اخراج مستاجر شود یا خیر.

3- پیدا کردن مالکیت ملک

اگر بیش از یک مالک یا مستاجر در یک آدرس ثبت شده باشد، تعیین اینکه چه کسی مالک یک ملک است، می تواند چالش برانگیز باشد. یک وکیل حقوقی با تجربه با تحقیق و بررسی سوابق عمومی مانند اسناد و ارزیابی آنها به افراد کمک می کند تا این موضوع را بفهمند.

4- جمع آوری تمام مدارک لازم

هنگامی که یک وکیل مشخص کرد که چه کسی دارای آدرس است، سپس می تواند شروع به جمع آوری تمام اسناد مورد نیاز برای طرح دعوی تخلیه خود کند. تهیه فرم های استشهاد نامه (در صورت وجود)، رونوشت های تایید شده از احکام دادگاه (در صورت وجود) و سایر موارد، جزو کارهایی است که توسط وکیل تخلیه انجام می شود.

5- اخطار تخلیه

گام بعدی ارسال حکم نهایی (اخطار تخلیه) به مستاجر از سوی دادگاه یا شورای حل اختلاف است. با این کار به مستاجر گفته می شود که به علت اینکه اجاره را پرداخت نکرده یا قرارداد اجاره خود را نقض کرده اند، مالک در حال پایان دادن به اجاره آنها است. قبل از اقدام قانونی بیشتر، باید مطابق با مدت زمان تعیین شده، خانه را تخلیه کنند، در غیر این صورت با دستور قضایی ملزم به تخلیه خانه خواهد بود.   

6- تخلیه خانه با حکم قضایی و خارج کردن وسایل مستاجر از ملک

اگر مستأجر در زمان تعیین شده، خانه را تخلیه نکند، باید مراحل دادگاه را برای دریافت حکم تخلیه انجام شود تا بتوانید با دستور قضایی هر گونه اموال شخصی را از خانه خارج کنید.

7- اقدامات اساسی بر علیه مستاجر یا مالک

اقدامات مهم وکیل ملکی علیه مستاجر یا مالکی که سعی در مخفی کردن یا از بین بردن شواهد دارند. اگر مستاجران شما سعی در از بین بردن هرگونه شواهدی مبنی بر تخلف خود (مانند آسیب رساندن به اموال) داشته باشند، وکیل شما می تواند درخواست مجازات علیه آنها را در دادگاه ارائه کند. این کار به شما این امکان را می‌دهد که در صورت ادامه این رفتار پس از دریافت اخطار تخلیه، به دنبال خسارت مالی علیه آنها باشید.

برای ارتباط با محبوبه حجتیان، بهترین وکیل ملکی می توانید با شماره تلفن 09121584013 تماس بگیرید.

وکیل حرفه ای

انواع مختلف قرارداد اجاره

انواع مختلفی از قراردادهای ملکی وجود دارد که برای تخلیه ملک با توجه به آن تصمیم گیری می شود.

1- قرارداد اجاره با مدت معین

این قرارداد اجاره ای است که مدت زمانی را که مستاجر می تواند ملک را در تملک خود داشته باشد، مشخص می کند. معمولاً برای یک دوره خاص مانند یک سال یا شش ماه است. در طول این مدت، موجر و مستاجر باید به شرایط و ضوابط مندرج در قرارداد خود پایبند باشند. پس از پایان دوره، هر یک از طرفین می توانند اجاره را قبل از انقضای آن فسخ کنند.

2- قرارداد اجاره دوره ای

این نوع اجاره زمانی اعمال می شود که صاحبخانه ملک خود را ماهانه یا هفتگی (یا حتی روزانه) به مستاجران اجاره دهد. این نوع اجاره تاریخ پایان ندارد. شرایط آن دو طرف را متعهد می کند تا زمانی که هر یک از طرفین تصمیم به پایان دادن آن بگیرد.

3- قرارداد اجاره به دلخواه

در این نوع قرارداد، صاحبخانه ملک خود را اجاره می دهد. با این حال، او هیچ دوره خاصی را برای سکونت مشخص نمی کند. مستاجر می تواند تا زمانی که بخواهد بماند یا اگر بخواهد قبل از اینکه صاحبخانه تصمیم دیگری بگیرد، می تواند در هر زمانی که خواست، آن را تخلیه کند که ممکن است هرگز اتفاق نیفتد.

حق الوکاله وکیل تخلیه فوری ملک

حق الوکاله وکیل ملکی برای تخلیه فوری ملک با توجه به موارد حقوقی، مراحل قضایی و تجربه و توانایی وکیل مورد استفاده متفاوت است. قیمت دقیق به عوامل مختلفی مانند محل تخلیه ملک و نوع ملک و اینکه در یک ساختمان آپارتمانی باشد که مستاجران دیگر به علت مزاحمت های مستاجر موردنظر، علاقه مند به تخلیه سریع او باشند، بستگی دارد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله بهترین وکیل ملکی در تهران پیشنهاد می شود.

وکیل حرفه ای ملکی

موارد مهم هنگام طرح دعوی برای تخلیه فوری ملک

تخلیه ملک می تواند یک تجربه استرس زا باشد، اما آنها بخشی ضروری از اجاره ملک هستند. اگر با تخلیه ملک به عنوان مالک یا مستاجر مواجه هستید، باید درباره حقوق و وظایف خود آگاهی کامل داشته باشید. در ادامه پنج نکته برای یادآوری وجود دارد که عبارت است از:

1- دلیل کافی داشته باشید

قبل از درخواست تخلیه، مطمئن شوید که دلیل کافی برای این کار دارید. اجاره نامه یا قرارداد اجاره خود را بررسی کنید تا ببینید آیا نقض قرارداد اتفاق افتاده است یا دلایل دیگری وجود دارد که می توانید به طور قانونی اجاره را فسخ کنید.

2- اطلاعات لازم برای مدت زمان تخلیه و فرصت برای تخلیه را کسب کنید

اکثر صاحبخانه ها می خواهند که در یک مدت زمان کوتاه بعد از تشکیل پرونده تخلیه در دادگاه به مستاجران اطلاع داده شود که باید آن را تخلیه کنید، اما فرصت برای تخلیه از سوی قاضی پرونده مشخص می شود. برای این کار باید مطمئن شوید که مدت زمانی که دادگاه تعیین می کند، پایبند هستید و به مستاجر زمان کافی برای پرداخت اجاره بها یا رفع سایر تخلفات اجاره قبل از درخواست تخلیه بدهید.

3- برای رسیدگی دادگاه آماده باشید

اگر در نهایت با تخلیه خانه و کشاندن پرونده خود به دادگاه مواجه شدید، همیشه آماده باشید. شما به شواهدی به نفع پرونده خود و هر مدرکی که مستاجر ارائه کرده است، نیاز دارید که نشان دهد چرا آنها نمی توانند به تعهدات اجاره خود پرداخت کنند یا به نحو دیگری عمل کنند. همچنین اگر مستاجر هستید، با کمک یک وکیل حقوقی با ارائه قرارداد اجاره یا مدارک دیگر از حق خود در برابر مالک دفاع کنید یا اگر به تعهدات قرارداد پایبند نبوده اید، از قاضی زمان لازم را برای تخلیه خانه را درخواست کنید.

4- ثبت اسناد و تصویربرداری از اموال را انجام دهید

قبل از تحویل ملک به مستاجر از خانه عکس بگیرید یا اگر مستاجر هستید در هنگام تحویل خانه این کار را انجام دهید تا در بروز خسارت به خانه، مدرکی در هنگام بروز اختلافات داشته باشید.

همچنین مهم است که سوابق دقیقی از پول خرج شده برای تعمیرات، خدمات آب و برق و سایر هزینه های مربوط به ملک اجاره ای خود را نگه دارید. این روند به شما کمک می کند تا ثابت کنید که مستاجر شما مسئول خسارات یا سایر مسائلی است که منجر به اخراج وی شده است. اگر مدرکی نداشته باشید، ممکن است برای قاضی سخت باشد که به نفع شما حکم کند. همچنین اگر مستاجر هستید، با داشتن مدارک می توانید از حق خود در برابر مالک دفاع کنید.

5- آرامش خود را حفظ کنید

اگر برای تخلیه خانه خود اقدام کرده اید، عصبانیت و تهدید به خشونت فیزیکی یا رفتار بد با مستاجر می تواند چالش برانگیز باشد. این کار را نکنید فقط با اجازه دادن به احساسات در تصمیم گیری هوشمندانه، اوضاع را برای خود بدتر خواهید کرد. در این موارد باید خونسرد باشید تا به دلیل اشتباهاتی که در طول فرایند انجام می شود، موجب عدم موفقیت در پرونده خود نشوید.

ضرورت استفاده از وکیل حقوقی برای تخلیه فوری ملک

چه به دنبال تخلیه خانه یا املاک خود باشید و چه مستاجری باشید که در حال بیرون کردن از سوی صاحبخانه هستید، داشتن یک وکیل در کنار شما ضروری است. محبوبه حجتیان، وکیل پایه یک دادگستری درک کاملی از قوانین و مراحل تخلیه دارد و سخت تلاش خواهد کرد تا اطمینان حاصل کنید که پرونده شما به درستی رسیدگی می شود. همچنین ایشان به عنوان بهترین وکیل حقوقی درک می کند که بودن در هر دو موقعیت (اینکه به عنوان یک صاحبخانه به دنبال تخلیه خانه باشید یا صاحب خانه قصد دارد شما را از خانه بیرون کند)، چگونه است و می تواند بهترین راهکار حقوقی را برای هر کدام از آنها ارائه دهد.

در همین راستا شما می توانید از طریق لینک زیر با محبوبه حجتیان تماس گرفته و با راهنمایی ایشان موارد حقوقی خود را برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *