سرمایه گذاری و قراردادها, وکیل تجاری, وکیل حقوقی, وکیل ملکی

نحوه تنظیم قرارداد با وکیل حقوقی حرفه ای

تنظیم قرارداد با وکیل حرفه ای

از آنجایی که هر قراردادی متفاوت است، روند آماده سازی شما برای فرایند مذاکره نیز ممکن است منحصر به فرد باشد. مراحل کلی ماننده مذاکره بین طرفین در هنگام تنظیم قرارداد می تواند به شما کمک کند اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. در این مقاله به مواردی که در هنگام مذاکره برای تنظیم قرارداد مهم است، پرداخته شده است تا شما بتوانید با آگاهی لازم یک قرارداد قانونی و لازم الاجرا با طرفین خود داشته باشید.

برای تنظیم قرارداد می توانید از وکیل حقوقی حرفه ای استفاده کنید. وکلای امور قرارداد دقیقاً در آنچه شما از آن رنج می برید، تخصص دارند. آنها می توانند در تهیه پیش نویس قرارداد، گذراندن مراحل مذاکره و اطمینان از اینکه قرارداد نهایی از حقوق و منافع همه محافظت می کند، به شما کمک کنند.

تنظیم تمام قراردادهای خود مانند قراردادهای تجاری، بازرگانی، مشارکتی، ملکی، پیمانکاری، عمرانی، مهندسی، ساختمانی، مالی و خدمات تخصصی خود را می توانید به محبوبه حجتیان، وکیل حقوقی حرفه ای و با تجربه در زمینه امور قراردادها بسپارید و دغدغه ای در این موارد نداشته باشید.

با استفاده از وکیل حقوقی برای تنظیم قرارداد خیالتان از بابت آن آسوده خواهد بود و در هنگام بروز اختلاف با یکی از طرفین قرارداد، با استناد به آن به راحتی می توانید از حق خود دفاع کنید.

برای ارتباط با محبوبه حجتیان، وکیل پایه یک دادگستری می توانید با شماره تلفن 09121584013 تماس حاصل فرمایید و از خدمات حقوقی ایشان بهره مند شوید.

مذاکره برای قرارداد با وکیل محبوبه حجتیان

شرایط قرارداد لازم اجرا

قرارداد لازم الاجرا، قراردادی است که بین همه طرفین درگیر بحث شده، به درستی مذاکره شده و توسط هرکسی که در قرارداد نام برده شده است، امضا شده است. هنگامی که این اتفاق می افتد، تمام شرایط قرارداد از نظر قانونی لازم الاجرا می شود و هر یک از طرفین باید تعهداتی که قرارداد ذکر شده را انجام دهند. یک قرارداد قابل اجرا فقط آغاز یک مشارکت سودمند متقابل و با یک پایه محکم است.

به دلیل اهمیت قراردادها، مذاکره با طرفین قبل از تنظیم قرارداد بسیار مهم است. گذراندن فرایند مذاکره تضمین می کند که همه طرفین راضی هستند و روابط تجاری شما می تواند سرشار از اعتماد و توافق باشد.

موارد مهم هنگام مذاکره برای تنظیم قرارداد

هدف قرارداد را درک کنید: در هر قرارداد یک هدف اساسی وجود دارد. خواه این هدف برای محافظت از حقوق مالکیت معنوی شما باشد یا برای ادغام شرکت خود با شرکت دیگری، مهم است که بدانید چرا قرارداد تنظیم می شود و هر یک از طرفین برای چه هدفی نیاز به توافق دارند. این کار موجب می شود که شرایط قرارداد و فرایند مذاکره مشخص شود.

برای سوالات و نگرانی ها آماده شوید: به همان اندازه که باید در مورد قراردادی که به نظر شما مطلوب است، مذاکره کنید، پیش‌بینی هرگونه سؤال یا نگرانی که ممکن است طرف‌های دیگر داشته باشند نیز مهم است. این کار هم اعتماد شما را در رابطه تجاری جلب می کند، هم به روند مذاکره کمک می کند کمی هموارتر و سریع تر پیش برود.

قوانین قابل اجرا را جستجو کنید: بسته به شرایط قراردادتان یا اگر با شخصی در یک کشور دیگر تجارت می کنید، ممکن است لازم باشد قوانین آن کشور و حتی مقررات جزیی آن را بررسی کنید. آشنایی با قوانینی که ممکن است در قرارداد شما اعمال شود، می تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که همه چیز را تحت پوشش دارید.

با قوانین تنظیم قرارداد آشنا شوید: برای تنظیم قرارداد نیاز به تسلط کافی بر آنها وجود دارد که این کار به کمک وکیل حقوقی امکان پذیر است. این قوانین توضیح می‌دهند که چه چیزی در قرارداد گنجانده می‌شود و آشنایی با آنچه ممکن است یک طرف بتواند در صورت نقض توافق توسط طرف دیگر انجام دهد، بسیار اهمیت دارد.

ریسک ها را ارزیابی کنید: شما می خواهید در مورد هر گونه بدهی بالقوه یا آنچه ممکن است در شراکت اتفاق بیفتد، فکر کنید تا آماده باشید آنها را در قرارداد حساب کنید. به بیمه، هزینه‌های اضافی در صورت وقوع غیرمنتظره و هرگونه قانونی که می‌تواند اوضاع را از مسیر خارج کند، فکر کنید و درباره قوانین مربوط به آن اطلاعات لازم را کسب کنید.

مذاکره حرفه ای برای تنظیم قرارداد قانونی

فرقی نمی‌کند در هنگام مذاکره برای تنظیم قرارداد، در کدام طرف قرارداد هستید، برای اینکه یک قرارداد حرفه ای و قانونی تنظیم کنید، نیاز به رعایت یکسری موارد دارید تا بتوانید از مزایای آن بهره مند شوید.

صبور باشید: هر طرف، از جمله شما، سزاوار این است که زمان لازم را برای فکر کردن به منافع قرارداد خود و صحبت با سایر ذینفعان در مورد توافق اختصاص دهید. با خود و دیگران صبور باشید تا دقیقاً شرایط قرارداد را بفهمید. مذاکره می‌تواند فرایندی ناخوشایند و آهسته باشد؛ اما مهم است که وقت خود را صرف کنید و مطمئن شوید که همه از جزییات قرارداد راضی هستند و آن درک می‌کنند.

تمام موارد قرارداد را یادداشت کنید: یادداشت کردن موارد قراداد، نمی تواند الزام آور قانونی باشد، اما می تواند نقطه شروع خوبی را در هنگام تنظیم و مذاکره قرارداد به شما بدهد. یادداشت شرایط قرارداد و ضوابط کلی می تواند منجر به ایجاد یک توافقنامه شود و به عنوان یک الگو برای قرارداد شما استفاده شود. اگر همه بتوانند با آنچه در برگه یادداشت ذکر شده، موافقت کنند، احتمالاً روند مذاکره قرارداد استرس کمتری خواهد داشت.

یک خط ارتباطی باز نگه دارید: ارتباط در هر رابطه تجاری مهم است، به خصوص زمانی که به زودی قراردادی منعقد می شود. یک توافق مبتنی بر اعتماد است، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که در مورد نگرانی‌هایی که ممکن است داشته باشید، باز هم صحبت کنید. در مورد بحث در مورد هر چیزی که با آن موافق نیستید یا در مورد اصطلاحاتی که درک نمی کنید، سؤال بپرسید و تردید نکنید.

اهداف قرارداد را در نظر داشته باشید: زمانی که در حال مذاکره برای یک قرارداد هستید، درگیر شدن احساسات آسان است، اما سعی کنید هدف اصلی را فراموش نکنید. به همان اندازه که برای قرارداد هدف دارید، باید بدانید که چه چیزی باعث می شود از یک قرارداد دور شوید. اگر قراردادی با اهداف شما همخوانی ندارد، نباید احساس کنید که باید قرارداد ببندید.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله چگونگی انواع قرارداد پیشنهاد می شود.

وکیل امور قراردادها محبوبه حجتیان

نحوه مذاکره اصولی برای یک قرارداد قانونی و حرفه ای

درباره استراتژی های قرارداد مذاکره کنید: علاوه بر نکات و مراحل اولیه برای آماده شدن برای فرایند مذاکره، استراتژی‌هایی نیز وجود دارد که ممکن است بخواهید زمانی که در میانه مذاکرات هستید، آن را بررسی کنید.

قرارداد را به صورت تکه تکه مذاکره کنید: معمول است که به قرارداد به عنوان یک کل نگاه کنید و مذاکرات را از آنجا شروع کنید، اما زمانی که قرارداد طولانی است، ممکن است بهترین کار این باشد که آن را به قطعات تقسیم کنید. وقتی این کار را انجام دهید، به توافقات متعددی خواهید رسید که می تواند هر دو طرف را برای ادامه دادن و تنظیم قرارداد مجاب کند.

افراد را از قرارداد جدا کنید: اگر با طرف دیگری که در قراردادتان دخیل است، کنار بیایید عالی است، اما سعی کنید احساسات خود را نسبت به آنها از مذاکره جدا کنید. هنگامی که سایر افرادی را که با آنها کار می کنید دوست دارید، ممکن است با مواردی در قرارداد موافقت کنید که واقعاً نمی خواهید، اما برای خوشحال کردن آنها مجبور به پذیرش آن موارد هستید. با این حال، شما نباید درباره مواردی که شدیداً با آنها مخالف هستید، مصالحه کنید، زیرا در آینده موجب بروز مشکلات برای شما می شود.

اولویت های خود را فهرست کنید: اولویت‌های شما می‌توانند فرایند مذاکره قرارداد را هدایت کنند، بنابراین مطمئن شوید که ابتدا در مورد آنها بحث شده است. می‌خواهید قبل از رفتن به بخش‌هایی از قرارداد که قطعاً اهمیت کمتری دارند، مطمئن شوید که همه چیزهایی را که برای مهم‌ترین موارد نیاز دارید، دریافت می‌کنید. اگر می‌دانید اولویت‌هایتان چیست، مصالحه بیشتر در مورد کم‌اهمیت‌ترین بخش‌های قرارداد نیز آسان‌تر خواهد بود.

 از روش «پلیس خوب، پلیس بد» استفاده کنید: اگر شریک تجاری دارید که در کنار او کار می کنید، شاید بهترین کار این باشد که یکی از شما به عنوان کسی باشد که سوالات سخت را می‌پرسد و خواسته های بزرگ تر را مطرح می کند. او باید کسی باشد که از بودن در این موقعیت احساس راحتی بیشتری می کند تا رویکرد او واقعی اما قوی باشد.

در مورد طرف مقابل تحقیق کنید: هرچه بیشتر در مورد طرف مقابل بدانید، بیشتر می توانید اهداف آنها را فرض کنید و قبل از اینکه آنها را مطرح کنند به نگرانی های آنها بپردازید. همچنین جزییات شخصی می‌تواند منجر به ایجاد یک محیط مشارکتی بیشتر در حین بحث در مورد سرگرمی‌ها یا علایق مشترک شود.

ضرورت استفاده از وکیل حقوقی برای تنظیم امور قرارداد

برای بهره گیری از وکیل حقوقی برای تنظیم قرارداد قانونی و حرفه ای  می توانید از محبوبه حجتیان، وکیل پایه دادگستری کمک بگیرید.

محبوبه حجتیان، وکیل پایه یک دادگستری در زمینه های مختلف حقوقی، ملکی، قرارداد، خانواده، کیفری و امور مهاجرت خدمات حقوقی ارائه می دهد تا شما بتوانید روند قانونی مسائل خود را بهتر سپری کنید و به نتیجه مطلوب برسید.

برای کسب اطلاعات لازم می توانید از طریق لینک زیر با محبوبه حجتیان، وکیل پایه یک دادگستری تماس گرفته و با راهنمایی وی درباره امور حقوقی، تمام مسائل خود را برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *