وکیل حقوقی, وکیل تجاری, وکیل ملکی

مطالبه خسارت نقض قرارداد با وکیل حقوقی حرفه ای

مطالبه خسارت نقض قرارداد با وکیل حقوقی حرفه ای

نقض قرارداد بسته به شرایط قرارداد می تواند موجب ایجاد خسارت های بسیار برای طرفین معامله شود. برای مطالبه خسارت نقض قرارداد می توان توسط وکیل حقوقی طرح دعوی کرد و حقانیت خود را در دادگاه به اثبات رساند. یک قرارداد حقوقی در دادگاه قابل دفاع است و عدم رعایت شرایط و ضوابط آن می تواند عواقب جدی به دنبال داشته باشد.

نقض قرارداد چیست؟

نقض قرارداد زمانی اتفاق می‌افتد که دو یا چند نفر قراردادی را منعقد می‌کنند، اما یکی از طرفین بدون هیچ عذر قانونی به وظایف خود عمل نمی‌کند. هنگامی که نقض قرارداد رخ می دهد باید حداقل یک دلیل قانونی برای آن وجود داشته باشد، در غیر این صورت قانون آن را نوعی تخلف مدنی می داند. به عبارتی دیگر می توان بیان کرد که نقض زمانی اتفاق می‌افتد که یک یا چند طرف که قرارداد را امضا کرده‌اند به دلیل عدم اجرا یا تداخل در عملکرد، به یک توافق الزام‌آور پایبند نباشند. در نتیجه قرارداد به تعهدات خود، به طور جزیی یا کامل، همان طور که در توافقنامه توضیح داده شده است، عمل نمی کند.

در صورت نقض قرارداد، طرفی که شرایط و ضوابط را رعایت نکرده است باید خسارات ناشی از آن را که طرف مقابل متحمل شده است، بپردازد، در برخی از موارد زمانی که فرد نقض کننده قرارداد، حاضر به پرداخت خسارت ناشی از نقض قرارداد نشود، طرف مقابل آن می تواند به کمک وکیل حقوقی با طرح دعوی در دادگاه او را ملزم به پرداخت خسارت کند، این کار را می تواند با کمک یک وکیل حقوقی حرفه ای انجام داد.

برای ارتباط با محبوبه حجتیان، بهترین وکیل امور قرارداد می توانید با شماره تلفن 09121584013 تماس بگیرید.

وکیل نقض قرارداد

نحوه محاسبه خسارت نقض قرارداد

افراد و وکلای حقوقی آنها باید بدانند که چگونه خسارات ناشی از نقض پرونده های قرارداد را محاسبه کنند. به این دلیل است که جرم به فرد یا طرف آسیب دیده حق جبران خسارت در برابر متخلف را می دهد.

1- جمع آوری تمام اسناد و مدارک

یک فرد باید بتواند شرایط و ضوابط یک قرارداد، مواردی که در توافقنامه اشتباه رخ داده است و نحوه از دست رفتن پول به دلیل نقض برای محاسبه خسارات را مستند کند. این اسناد باید شامل فاکتورهایی برای موادی باشد که فرد باید برای جبران کمبود خریداری کند. همچنین باید ثابت ‌شود که فرد با نقض قرارداد موجب ایجاد خسارت شده است و با استناد بر مدارک موظف به پرداخت خسارت شود.

2- تفکیک خسارت های مشهود و نامشهود

خسارات واقعی به کالاها و خدماتی اطلاق می شود که یک فرد به دلیل نقض قرارداد مجبور به پرداخت آنها شده است. هرکسی می‌تواند چنین خسارت‌هایی را با ارائه صورت‌حساب‌ها یا رسیدهایی برای نمایش مقدار پولی که در یک دوره خاص خرج شده است، اثبات کند. طبقه بندی خسارت های نامشهود ممکن است سخت تر از خسارت های واقعی باشد. این مورد شامل از دست دادن فرصت های تجاری یا شهرت به دلیل نقض قرارداد است.

با این حال، ساده ترین نوع خسارت نامشهودی که یک فرد می تواند ثابت کند، از دست دادن یک قرارداد یا یک مشتری است. با این حال، چنین آسیب هایی حدس و گمان هستند و اثبات آن دشوار است. همچنین ممکن است افراد با یک وکیل حرفه ای مشورت کنند تا در مورد چگونگی تعیین کمیت چنین خسارات نامشهود در دادگاه یا دریافت غرامت بحث کنند.

دسته بندی خسارت نقض قرارداد

قانون دسته های مختلفی از خسارت های مانند اعتماد، انتظار و استرداد مربوط به نقض قرارداد را به رسمیت می شناسد که در ادامه آنها به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفته است.

اعتماد و اعتبار: ممکن است فردی اقدامات خاصی را بر اساس قرارداد انجام داده باشد. در صورتی که هزینه های متحمل شده بر اساس تعهد ارائه کالا و خدمات توسط طرف مقابل باشد، شخص می تواند هزینه چنین اقداماتی را از طرف متخلف مطالبه کند.

انتظار: ممکن است فردی با انتظار نتیجه معین قراردادی را منعقد کرده باشد. اسناد شخص می تواند ادعای فروش یا سود از دست رفته را نشان دهد، البته اگر طرف مقابل نتواند متعهد به رعایت انتظارات ذکر شده در قرارداد باشد.

استرداد: استرداد مستقیم شامل تفاوت قیمت یا بازگشت سپرده است که بین طرفین قبل از امضای قرارداد مورد بحث قرار گرفته است. استرداد غیرمستقیم به هزینه اضافه دستمزد، کالای جایگزین یا استخدام پیمانکار دیگر اشاره دارد.

یک فرد یا گروه می تواند با در نظر گرفتن سه دسته تعیین شده توسط قانون، نقض هزینه قرارداد را از طرف دیگر درخواست کند. در ضمن موارد دیگری در قانون قراردادها وجود دارد که در صورت استفاده از آن در قرارداد، طرفی که متضرر شده است می تواند با کمک وکیل پایه یک دادگستری خسارت آن را از طرف مقابل خود دریافت کند.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله چگونگی انواع قرارداد پیشنهاد می شود.

وکیل امور قراردادها

شرایط مطالبه خسارت نقض قرارداد

نقض قرارداد شامل قوانین پیچیده ای است که درک آنها برای همه آسان نخواهد بود. به همین دلیل است که افراد باید چند مورد مهم مرتبط با نقض قرارداد را در قرارداد خود بیان کرده باشد تا بتواند در صورت نقض یکی از طرفین به آن استناد کنند. در ادامه برخی از این موارد برای آشنایی بیشتر به صورت کامل بیان شده است.

حل اختلاف جایگزین: یک روش حل اختلاف خارج از دادگاه است.

داوری: یک روش مؤثر حل اختلاف است که در آن یک دادگاه توافق بین طرفین قرارداد را تعیین می کند.

واگذاری: سندی که شامل تعهدات، حقوق، تعهدات و سایر جزییات مربوط به طرفین درگیر در امضای قرارداد است.

ورشکستگی: وضعیت رسمی یک شخص یا سازمان خاص که نمی تواند بدهی بدهکار به طلبکاران را بازپرداخت کند.

شرط: یک شرط ضروری که در قراردادها یا قراردادها گنجانده شده است.

محرمانه: بند محرمانه ای که جز در شرایط مشخص نباید به طور عمومی افشا شود.

نسخه قرارداد: یک کپی از قرارداد اصلی برای هر یک از طرفین در نظر گرفته شده باشد.

خسارت: مقدار پولی که به یک طرف برای جبران ضرر برای طرف دیگر مشخص شده است.

سند: یک قرارداد قانونی لازم الاجرا است که نیازی به رسیدگی هیچ یک از طرفین ندارد.

شرایط فوری و ضروری: شرایطی است که در قرارداد قبل یا زمانی که هر دو طرف آن را امضا می کنند، کتبی یا شفاهی توافق شده است.

تعهد: چیزی که هر یک از طرفین باید به عنوان بخشی از یک قرارداد خاص انجام دهد یا به آن عمل کند.

تقسیم پذیری: کمک هزینه ای که در قرارداد برای اصلاح یا حذف چند قسمتی که ممکن است اشتباه تنظیم شده، گنجانده شده است.

ضرورت استفاده از وکیل حقوقی برای مطالبه خسارت نقض قرارداد

با توجه به تمام موارد بیان شده می توان بیان کرد که نقض قرارداد شامل خسارات جبرانی است که یک طرف به دلیل عدم رعایت برخی شرایط و ضوابط به دیگری می پردازد. برهمین اساس با طرح دعوی از سوی فرد یا گروه خسارت دیده، دادگاه شخصی که قرارداد را نقض کرده است، ملزم می کند که تمام خسارت طرف مقابل را پرداخت کند. البته این کار باید با مشورت یک وکیل حقوقی حرفه ای انجام شود، وگرنه در اکثر موارد به نتیجه مطلوب نخواهد رسید. به همین دلیل است که توصیه می شود برای موفقیت در پرونده مربوط به نقض قرارداد به یک وکیل حقوقی با تجربه در زمینه امور قراردادها مراجعه کنید.

اگر به دنبال وکیلی برای رسیدگی به پرونده مربوط به نقض قرارداد هستید، می توانید از محبوبه حجتیان وکیل پایه یک دادگستری کمک بگیرید. ایشان در زمینه قراردادهای مختلف و موارد حقوقی آنها تجربه کافی دارد و با تسلط بر این موارد می تواند به شما کمک کند تا به نتیجه مطلوب برسید.

در همین راستا شما می توانید از طریق لینک زیر  با محبوبه حجتیان تماس گرفته و با راهنمایی ایشان موارد حقوقی خود را برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *