وکیل خانواده, طلاق

طلاق فوری و سریع ترین راه طلاق توافقی

طلاق فوری

هنگامی که زن و شوهر به علت وجود مشکلات و ناسازگاری ها به دلایل مختلف، تصمیم به جدایی می گیرند، راه های بسیاری برای طلاق آنها وجود دارد، یکی از آنها طلاق فوری است.

برای انجام طلاق فوری، باید زوجین از قبل درباره مسائلی مانند مهریه، نفقه، حضانت فرزندان و سایر موارد به امور مالی و حقوقی خانواده به توافق رسیده باشند تا بتواند زودتر به نتیجه برسند، بنابراین در زمانی که زن و شوهر نسبت به همه مسائل به توافق داشته باشند، می توانند درخواست طلاق توافقی فوری داشته و نسبت به آن اقدامات لازم را انجام دهند.

طلاق فوری چگونه است؟

در دنیای کنونی با توجه به مسائل اقتصادی و اجتماعی گوناگون، زوجین قادر به ادامه زندگی با یکدیگر نیستند و در برخی از موارد اختلال های رفتاری موجب بروز اختلاف بین زن و شوهر و عدم امنیت افراد خانواده و فرزندان می شود، بنابراین طلاق به عنوان راهکار اصلی مطرح می شود و هر ساله آمار آن در بین خانواده های ایرانی در حال افزایش است.

طلاق فوری، نوعی طلاق توافقی است که زوجین برای دسترس کمتر آن را انتخاب می کنند. در این مورد زن و شوهر درباره تمام موارد حقوقی و مالی به توافق رسیده اند و دیگر نیاز بررسی آنها از سوی دادگاه خانواده نخواهد بود.

فقط کافی است با درخواست طلاق توافقی فوری به کمک یک وکیل پایه یک دادگستری برای انجام آن یک دادخواست تنظیم شود و در دفاتر خدمات الکترونیکی به ثبت برسد. سپس طبق جلسه ای که در دادگاه خانواده برگزار خواهد شد، با حضور زوجین یا تنها با حضور وکلا برای طلاق آن تصمیم گیری صادر خواهد شد. سپس به مشاوره ارجاع داده می شود و با صدور گواهی عدم امکان سازش، دادگاه حکم قطعی را صادر خواهد کرد.

در نهایت با مراجعه به دفاتر ثبت طلاق، طلاق فوری انجام می شود.

زمان اجرای طلاق توافقی فوری، بسیار سریع تر از طلاق یک طرفه خواهد بود؛ زیرا از قبل درباره تمام مسائل توافق های لازم صورت گرفته است و دیگر نیازی نیست که زن و شوهر وقت خود را در دادگاه های خانواده تلف کنند، به یکباره برای زندگی خود تصمیم گرفته و به سرعت تکلیف آنها مشخص خواهد شد.

اگر در هنگام طلاق، به دنبال یک وکیل حرفه ای و خوب در زمینه مسائل حقوقی خانواده هستید می توانید از مشاوره محبوبه حجتیان وکیل بایه یک دادگستری استفاده کنید .

طلاق توافقی فوری

مدارک برای طلاق 

  • اصل و کپی شناسنامه
  • اصل و کپی کارت ملی
  • اصل و کپی سند ازدواج
  • دادخواست برای طلاق توافقی

مراحل طلاق فوری

طلاق فوری براساس یکسری توافق ها بین زن و شوهر انجام می شود و مانند طلاق یک طرفه باید مراحل حقوقی آن سپری کرد، برخی از این مراحل عبارت است از:

1- توافق زوجین درباره نفقه ، مهریه، حضانت فرزند ، ملاقات با فرزند، جهیزیه و اجرت المثل صورت می گیرد؛ زیرا دادگاه خانواده حتما در مورد تصمیم گیری این مسائل از زن و شوهر سوال خواهد پرسید و باید در حضور قاضی، خود آنها یا وکلا توافقات را اعلام می کنند. اگر این توافق ها انجام نشود، امکان صدور حکم وجود نخواهد داشت.

2- مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیکی برای ثبت درخواست توسط زوجین یا وکلای آنها انجام می شود.

3- جلسه حضور زوجین و وکلای آنها توسط دادگاه مشخص می شود.

4- زوجین یا وکلای آنها در زمان مشخص شده برای تصمیم گیری نهایی حضور پیدا می کنند.

5- در صورت صلاحدید قاضی دادگاه خانواده زوجین به مشاوره ارجاع داده می شوند.

6- گواهی عدم امکان سازش توسط مشاور صادر می شود، سپس زوجین دوباره به دادگاه ارجاع داده می شوند.

7- رای طلاق از سوی دادگاه خانواده صادر خواهد شد.

8-  با حضور در دفاتر ازدواج و طلاق (زوجین یا وکلای آنها)، حکم طلاق توافقی اجرا می شود (برای این کار مدت زمان (تا 3ماه) مشخص شده که اگر در آن زمان، زوجین مراجعه نکند، دوباره باید به دادگاه برای دریافت حکم جدید مراجعه کنند).

موارد مهم در طلاق سریع از طرف زن و مرد

حتما باید به دفاتر ثبت ازدواج و طلاق در مدت زمان مشخص شده در دادنامه مراجعه شود. در غیر این صورت حکم باطل و دوباره باید مراحل طلاق را از ابتدا آغاز کنند.

حق تجدیدنظرخواهی و فرجام خواهی (برای اینکه زودتر به نتیجه برسند)، وجود ندارد.

زوجین نمی توانند از یک وکیل برای وکالت آنها استفاده کنند، هر کدام باید وکیل طلاق خود را داشته باشند.

با وجود وکلای طلاق، نیاز به حضور زوجین در هیچ کدام جلسات دادگاه نخواهد بود، به جز جلسه ای که زن برای انجام آزمایش بارداری، باید حضور داشته باشد.

مقاله پیشنهاد : مراحل طلاق توافقی

طلاق زوجین

طلاق فوری با وکیل خانواده

استفاده از وکیل خانواده باتجربه در طلاق توافقی، موجب تسریع بخشیدن مراحل حقوقی آن خواهد شد. همچنین در مواردی که افراد تمایل به حضور در دادگاه را نداشته و به علت اختلافات مختلف تمایلی به دیدن یکدیگر وجود ندارد، با وجود وکیل دیگر نیازی به حضور زوجین نخواهد بود.

بنابراین استفاده از وکیل طلاق به علت تسلط وی به پرونده های خانوادگی و مراحل مختلف حقوقی ضرورت دارد؛ زیرا وی می تواند پرونده طلاق شما را در سریع ترین زمان ممکن به نتیجه برساند.

محبوبه حجتیان وکیل پایه دادگستری در زمینه های مختلف حقوقی مانند طلاق غیابی ، طلاق توافقی، مهریه، نفقه ، اجرت المثل و سایر موارد مربوط به خانواده تعداد قابل توجهی از پرونده های قضایی را وکالت کرده است. در همین راستا موجب به نتیجه رساندن پرونده های مختلف و ایجاد کارکرد کاملا تخصصی در این عرصه شده است.

محبوبه حجتیان، وکالت تمام موارد مربوط به مسائل خانواده مانند ملاقات فرزند، حضانت، ترک انفاق، تمکین و داوری را انجام می دهد.

در همین راستا شما می توانید با محبوبه حجتیان تماس گرفته و با راهنمایی وی در امور مربوط خانواده تمام مسائل حقوقی خود را برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *