وکیل ملکی, اثبات بیع, الزام و تنظیم سند رسمی, خلع ید

شرایط استرداد ملک یا بازپس گرفتن ملک

استرداد ملک - وکیل محبوبه حجتیان

شرایط استرداد ملک یا بازپس گرفتن ملک : مواردی ممکن است در زندگی مشترک پیش بیاید که زوج در خلال زندگی مشترک ملک یا خودرویی را به نام همسرش منتقل بکند منتهی با وجود اختلافات و اینکه خانم مهریه اش کماکان سر جایش هست و ملک و ماشین را هم در اختیار دارد اختلاف دیگری ایجاد می شود .

در این شرایط آیا آقا می تواند ملک و ماشینی که به خانمش داده و سند صادر شده را پس بگیرد یا خیر؟ ما در این مقاله قصد داریم به موضوع شرایط استرداد ملک یا بازپس گرفتن ملک بپردازیم .

قطعا با داشتن یک وکیل دعاوی و با تجربه می توان در پرونده هایی از این دست پیروز شد . وکیل پایه یک دادگستری محبوبه حجتیان آماده ارائه خدمات وکالت و مشاوره حقوقی به شما عزیزان می باشد .

شرایط استرداد ملک یا بازپس گرفتن ملک چیست ؟

فرض ما در صورتی است که ملک به نام خانم سند صادر شده و یا خودرو سند مالکیتش به نام خانم است . آیا در صورت وجود داشتن سند رسمی به نام خانم ملک یا ماشین یا هر مال دیگری قابل استرداد است یا خیر ؟

در جواب باید گفت که در این موضوع دو حالت باید بررسی شود . آیا سابقا سند مالکیت ملک در اختیار زوج بوده است ؟ یعنی ابتدا ملک به نام زوج بوده و از زوج به خانم منتقل شده یا ملک را از همان ابتدا از فروشنده به نام خانم منتقل کرده اند ؟

یعنی آقا برای خرید ملک و ماشین به نزد فروشنده ای می رود و می گوید ملک را به جای اینکه به نام من بزنید به نام همسرم بزنید و وجه را آقا پرداخت می کند . در این صورت چطور می توان ملک را پس گرفت ؟

پس دو حالت متصور است اول اینکه از شخص ثالث مستقیما به نام خانم صادر بشود و قولنامه و سند صادر شود و حالت دوم اینکه ملک یا ماشین ابتدا به نام شوهر باشد و بعد به نام خانم منتقل شود .

در هر دو صورت امکان اثبات عقد هبه وجود دارد و مرد می تواند ملک را پس بگیرد . قطعا با شرایطی که عقد هبه بر آن حاکم است قابل اثبات است . دادخواست هایی که برای این موضوع هست چون عقد هبه جزء عقود خاص هست باید دقیقا شرایط دادخواست و نکات فنی دادخواست به دقت بررسی شود .

بارها من دیده ام مواردی که خودم هم وکالت کرده ام صرفا به خاطر ایرادات شکلی که به دادخواست وارد بوده در همان ابتدا بدون ورود به ماهیت دادخواست رد شده و دعوا رد شده و آقا محکوم به بی حقی شده است .

به خاطر این باید حتما در تنظیم دادخواست تمامی نکات لازم را داشته باشد و این مسئله کاملا فنی و حقوقی است و باید در چارچوب خودش با تمام ظرافت های حقوقی آن دادخواست تبیین شود .

برای دریافت مشاوره حقوقی از وکیل پایه یک دادگستری با ما تماس بگیرید.

استرداد ملک - بازپس گرفتن ملک

شرایط هبه

باید تمامی ارکان عقد هبه وجود داشته باشد ، تمامی رسیدهای واریزی ، تاریخ عقد قرارداد ، امضای شهودی که ذیل قولنامه هستند همه اینها به اثبات موضوع کمک خواهد کرد .

البته در مقابل هم اگر باشیم دفاعیات خانم و راهکاری هم که خانم در اینگونه موارد انجام می دهد بخشی از سرنوشت پرونده را تعیین خواهد کرد .

ضرورت کمک از وکیل حقوقی برای استرداد ملک

استرداد ملک از جمله دادخواست هایی است که ظرافت های خاص خودش را دارد که در صورت عدم آگاهی به قوانین می تواند به ضرر یکی از طرفین تمام شود . کمک از یک وکیل حقوقی در این زمینه می تواند شما را در پرونده هایی از این دست به پیروزی برساند .

جهت بهره گیری از وکیل حقوقی برای استرداد ملک و بازپس گیری ملک بصورت قانونی و حرفه ای می توانید از وکیل پایه یک محبوبه حجتیان کمک بگیرید .

وکیل حجتیان در زمینه های گوناگون از قبیل حقوقی ، خانواده ، ملکی ، قرارداد ، کیفری و مهاجرت خدمات حقوقی ارائه می نماید و شما را تا حصول نتیجه دلخواه یاری می نماید .

برای اطلاعات از مسائل حقوقی در آپارات همراه ما باشید .

برای کسب اطلاعات لازم و دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *