وکیل خانواده, ازدواج, تمکین, حضانت, داوری, طلاق, مهریه, نفقه

حقوق خانواده چیست؟

حقوق خانواده

حقوق خانواده یک حوزه عمل حقوقی است که بر مسائل مربوط به روابط خانوادگی مانند ازدواج، فرزندخواندگی، طلاق و حضانت فرزند و سایر موارد تمرکز دارد.

وکلای مدافع حقوق خانواده می توانند در دادرسی های دادگاه خانواده یا در مذاکرات مربوطه به نمایندگی از موکلان خود وکالت کنند. همچنین آنها می توانند اسناد حقوقی مهمی مانند دادخواست های دادگاه یا قراردادهای ملکی را تهیه کنند.

برخی از وکلای خانواده حتی در فرزندخواندگی یا سایر مواردی که معمولاً به طلاق مربوط نمی شوند، تخصص دارند. موضوع خانواده جنبه های زیادی از زندگی را در بر می گیرد. بنابراین وکلا در این زمینه به تمام افرادی که به انواع مسائل حساس روبه رو هستند، کمک می کنند.

مسائلی که درباره حقوق خانواده مطرح می شود، عبارت است از:

رهایی: فرایند دادگاهی است که از طریق آن یک خردسال از خود حمایت می کند، مسئولیت رفاه شخصی بزرگسالان را بر عهده می گیرد و دیگر تحت مراقبت والدین خود نیست.

دارایی همسر: اموالی است که هنگام دادخواست مهریه قبل از طلاق یا طلب مهریه در حین زندگی، بررسی قرا می گیرد.

نفقه: کمک هزینه ای است که توسط همسر در حین جدایی و قبل از طلاق قانونی داده می شود.

پدری: منشأ یا نسب از پدر (تثبیت پدری به معنای تأیید هویت پدر بیولوژیکی کودک است).

مقاله ضرورت استفاده از وکلای خانواده پیشنهاد می شود.

چگونگی حقوق خانواده

حقوق خانواده از سه حوزه اصلی تشکیل شده که عبارت از حقوق زناشویی، مالی و حقوق کودک است. بسیاری از وکلا انتخاب می کنند که در حقوق زوجیت یا حقوق کودک تخصص داشته باشند، در حالی که برخی دیگر از مشتریان مختلط برخوردار هستند.

همچنین می تواند خشونت خانگی، سرپرستی، کودک آزاری و بی توجهی را پوشش دهد. موارد دیگر ممکن است شامل قانون ارث، بازنشستگی و سایر موارد باشد.

قانون حمایت از خانواده

به موجب حمایت از خانواده های ایرانی، به پیشنهاد قوه قضاییه در تیر ماه سال 1386، یک قانون جدید به عنوان «قانون حمایت از خانواده» در مجلس به تصویب رسید. به موجب این قانون تمام مسائل مربوط به خانواده مورد بررسی قرار می گیرد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله طلاق از طرف زوجه پیشنهاد می شود.

تنظیم لایحه

وکیل خانواده کیست؟

از آنجایی که این یک حوزه حقوقی بسیار متمرکز بر افراد جامعه است، یک نگرش بدون قضاوت و علاقه و توجه واقعی به زندگی دیگران حیاتی است.

وکلای خانواده باید بتوانند اعتماد را القا کنند و همدلی نشان دهند. به این صورت که وکیل خانواده باید به بررسی مسائلی که مربوط به حقوق خانواده است، بپردازد و به یاد داشته باشد که بهترین راه برای کمک به موکل این است که یک وکیل کارآمد باشد، نه یک مشاور یا مددکار اجتماعی (دیگران در موقعیت بهتری برای ایفای این نقش ها وجود دارند).

البته مذاکره با طرف مقابل یک بخش کلیدی از کار بوده که رویکرد عملی با قضاوت خوب (بر اساس درک واقعی از حقوق خانواده) و بسیار مفید است.

وظایف وکیل خانواده

وکلای خانواده در مورد موضوعاتی مانند طلاق و جدایی، حضانت کودک و فرزندخواندگی، رهایی و پدری اقدام می کنند.

هنگام اقدام برای موکل متقاضی طلاق، وکلا درگیر جزییات اولیه، جمع آوری شواهد ازجمله شواهد مالی، تهیه اسناد لازم، مذاکره برای تسویه حساب و تماس یا اقامت برای فرزندان، مراجعه به میانجیگری و وکالت از موکل در جلسات است.

همچنین آنها می توانند با قراردادهای قبل از ازدواج برای محافظت از منافع مالی دیگران، مشاوره در مورد طلاق و مسائلی از این قبیل که مربوط به حقوق خانواده است، مشاوره دهند.

برخی از وکلای خانواده می توانند در زمینه فرزندخواندگی، پدری (پدر بیولوژیکی)، حقوق باروری، حق مسکن، حق حضانت فرزندان و سایر مواردی که با طلاق مرتبط نیستند، تخصص داشته باشند. همچنین آنها مسئول نظار بر اموال خانواده، جلسات میانجیگری و ارائه مشاوره حقوقی هستند.

اکثر وکلا در برخی زمینه‌های عملی، از جمله حق مسکن، حق کار، حق طلاق و حق حضانت فرزندان و حق مسافرت های خارجی تخصص دارند.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله داوری در دعاوی خانوادگی پیشنهاد می شود.

وکیل حقوقی خانواده

ضرورت استفاده از وکیل خانواده 

اکثر وکلای خانواده در دعاوی طلاق و سایر امور مربوط به طلاق تسلط کافی به قوانین مربوط به این نوع پرونده ها را دارند؛ اما حقوق خانواده یک حوزه عملی نسبتاً گسترده بوده که قوانین حمایت از خانواده و حقوق مربوط به آن است.

از آنجایی که بررسی مسائل مربوط به حقوق خانواده بسیار حائز اهمیت است، داشتن یک متخصص حقوقی مورد اعتماد می تواند به شما کمک کند تا اطمینان حاصل کنید که در طول هر فرایند قانونی به درستی از حقوق شما محافظت می شود.

موسسه حقوقی حجتیان به سرپرستی وکیل پایه یک دادگستری محبوبه حجتیان اداره می شود که تمام موارد مربوط به مسائل خانواده مانند مهریه، نفقه، اجرت المثل، طلاق، ملاقات فرزند، حضانت، ترک انفاق، تمکین و داوری در این موسسه انجام می شود.

همچنین تمام مسائل مربوط به قانون کار و حوادث آن، موارد کیفری و سایر موارد حقوقی توسط موسسه حجتیان انجام می گیرد.

موسسه حقوقی حجتیان در سال 1389 شروع به کار کرده است. از زمان شروع به کار این موسسه تا به حال سرمایه این گروه اعتماد و اطمینان به موکلان کاردان و با تجربه است. در همین راستا موسسه حقوقی حجتیان بر خود می‌بالد که در تمام سال های فعالیت حقوقی خود پایبند به قسم خود بوده است. همچنین برای دفاع از موکلان و احقاق حق آنها، از هیچ تلاشی دریغ نکرده که نتیجه آن هم جز موفقیت و اعتبار این گروه حقوقی نبوده است.

شما می توانید با این موسسه تماس گرفته و با راهنمایی کارشناسان امور حقوقی و وکلای با تجربه، تمام مسائل حقوقی خود را برطرف کنید.

برای خواندن مطالب روز حقوقی اینستاگرام ما را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *