مراجع قضایی

تفاوت بین وکیل حقوقی و وکیل واخواهی چیست؟

وکیل واخواهی

هنگامی که اکثر افراد به استفاده از وکیل برای حل مسائل حقوقی خود فکر می کنند، اولین چیزی که به ذهن آنها خطور می کند، استفاده از یک وکیل حقوقی است، وکیلی که می تواند در رسیدگی به پرونده آنها در دادگاه یا شورای حل اختلاف کمک کند؛ اما اگر پرونده به نتیجه نرسید، باید از یک وکیل واخواهی با تجربه کمک گرفت تا با تنظیم یک لایحه برای تجدیدنظر، پرونده را به موفقیت برساند.

یک سوال متداول که پرسیده می شود این است: «آیا بهتر است برای رسیدگی به درخواست من از یک وکیل حقوقی کمک بگیرم یا باید از یک وکیل واخواهی استفاده کنم؟»

استخدام وکیل مناسب برای هر فرایند تفاوت را ایجاد می کند و انجام درست کارها می تواند به شما در دستیابی به نتیجه مطلوب کمک کند. برای دانستن تفاوت های اساسی بین وکیل حقوقی و وکیل واخواهی به خواندن ادامه دهید. پس از خواندن این مطلب، می توانید تعیین کنید که چه کسی برای موقعیت شما انتخاب مناسب است.

نقش وکیل حقوقی چیست؟

وکیل دادگستری وکیلی است که شما برای رسیدگی به پرونده مدنی یا جنایی از شما دفاع می کند. آنها تحقیقات اولیه پرونده و سایر مسائل پیش از محاکمه مانند بازجویی ها، درخواست های تولید و سپرده گذاری را مدیریت می کنند. همچنین ممکن است وکیل حقوقی سعی کند با طرف مقابل مذاکره کند و به توافقی خارج از دادگاه برسد.

اگر تسویه حساب اتفاق نیفتد، وکیل پرونده شما را در دادگاه بدوی ارائه می کند. در طول محاکمه، وکیل بیانیه آغازین را ارائه می دهد، شاهدان را مورد بازجویی متقابل قرار می دهد، شواهد مربوطه را ارائه می کند و در نهایت استدلال پایانی را به قاضی و دادگاه ارائه می کند. کار وکیل دادگاه زمانی انجام می شود که قاضی حکم را صادر کند.

نقش وکیل واخواهی چیست؟

اگر رأی دادگاه بدوی با توجه به حقی که از شما ضایع شده، برخلاف چیزی که تصور می کردید، باشد، می توانید درخواست تجدیدنظر را به مراجع قضایی دادگاه ارائه دهید. همان طور که برای رسیدگی به پرونده خود در دادگاه بدوی به تخصص یک وکیل دادگستری نیاز دارید، برای رسیدگی به درخواست تجدیدنظر خود نیز به تخصص یک وکیل واخواهی نیاز دارید.

جلسه تجدیدنظر با دادگاه کاملاً متفاوت است. در دادگاه تجدیدنظر هیچ شهادت یا مدرک جدیدی ارائه نمی شود. همچنین هیچ استدلالی وجود ندارد که در مقابل قاضی مطرح شود. جلسه تجدیدنظر عمدتاً زمانی برای اظهارات شفاهی و کتبی مختصر است که به قضات تجدیدنظر ارائه می شود.

هدف اصلی تجدید نظر این است که استدلال کند که در حکم دادگاه بدوی اشتباهاتی وجود داشته است. برای اثبات این موضوع، وکیل تجدیدنظر رونوشت محاکمه، شواهد، شهادت شهود، درخواست های پیش از محاکمه و احکام قضایی را بررسی می کند تا تشخیص دهد که آیا اشتباهی وجود داشته است یا خیر.

سپس وکیل یک گزارش کتبی به دادگاه تجدیدنظر ارائه می‌کند و خطاها را فهرست و بیان می‌کند که چگونه نتیجه پرونده را تغییر داده‌اند. علاوه بر خلاصه کتبی، وکیل واخواهی نیز استدلال‌های شفاهی را در برابر قضات تجدیدنظر ارائه می‌کند، قضات تجدیدنظر به آنها گوش می‌دهند و تصمیم می‌گیرند که حکم دادگاه بدوی را لغو یا تأیید کنند.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله وکیل تجدیدنظر کیست و چه می کند؟ پیشنهاد می شود.

وکیل تجدیدنظر

تفاوت وکیل حقوقی با وکیل واخواهی

همان طور که می بینید، تفاوت زیادی در کار وکیل حقوقی و وکلای واخواهی وجود دارد. وظیفه یک وکیل حقوقی این است که قضات را متقاعد کند با واقعیت های موکل خود موافقت کنند. استدلال های کتبی در یک محاکمه چندان مهم نیستند.

وقتی پرونده وارد دادگاه تجدیدنظر می شود، همه چیز تغییر می کند، سپس تمرکز روی این است که آیا رویه های مناسب در دادگاه بدوی رعایت شده است یا خیر. دادگاه تجدیدنظر با استناد به دلایل کتبی و شفاهی وکیل تصمیم می گیرد.

بنابراین، استفاده از وکلای مختلف برای رسیدگی به هر جنبه از پرونده شما منطقی است. یک وکیل باتجربه از شما در دادگاه بدوی با ذکر استدلال و شواهد دفاع می کند و یک وکیل واخواهی مدنی یا کیفری متخصص امور را در دادگاه تجدیدنظر رسیدگی می کند.

برای استفاده از وکیل واخواهی هیچ وقت دیر نیست، بنابراین کمک گرفتن از وکلای با تجربه موسسه حقوقی حجتیان را پیشنهاد می کنیم.

به محض اینکه مشخص شد که به درخواست تجدیدنظر نیاز دارید، وقت آن است که از وکلای واخواهی کمک بخواهید.

موسسه حقوقی حجتیان با وجود وکلای تجدیدنظر جنایی و مدنی می تواند به شما مشاوره دهد تا از منافع شما محافظت شود و حکم نهایی مطابق قانون و براساس منافع شما صادر شود.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله آشنایی با خدمات موسسه حقوقی پیشنهاد می شود.

وکلای حقوقی

ضرورت استفاده از وکیل

استفاده از وکیل حقوقی و واخواهی در هر زمینه ای یکی از ضرورت هایی است که هر فرد برای حل مسائل حقوقی و کیفری خود باید از آنها استفاده کند. این کار موجب موفقیت بیشتر در روند پرونده خواهد شد؛ زیرا این نوع وکلا با تسلط کافی بر قوانین می توانند به بررسی موارد مختلف قضایی بپردازد و تمام روند قضایی را با موفقیت کامل پشت سر بگذارند و به نتیجه دلخواه برسند.

از آنجایی که بررسی مسائل حقوقی و کیفری مختلف برای شما هموطنان عزیز بسیار حائز اهمیت است، داشتن یک متخصص حقوقی مورد اعتماد می تواند به شما کمک کند تا اطمینان حاصل کنید که در طول هر فرایند قانونی به درستی از حقوق شما محافظت می شود. بنابراین پیشنهاد می شود از خدمات موسسه حقوقی حجتیان استفاده کنید.

موسسه حقوقی حجتیان به سرپرستی وکیل پایه یک دادگستری محبوبه حجتیان اداره می شود که تمام موارد مربوط به مسائل خانواده مانند مهریه، نفقه، اجرت المثل، طلاق، ملاقات فرزند، حضانت، ترک انفاق، تمکین و داوری در این موسسه انجام می شود.

همچنین تمام مسائل مربوط به قانون کار و حوادث آن، موارد کیفری و سایر موارد حقوقی توسط موسسه حجتیان انجام می گیرد.

موسسه حقوقی حجتیان در سال 1389 شروع به کار کرده است. از زمان شروع به کار این موسسه تا به حال سرمایه این گروه اعتماد و اطمینان به موکلان کاردان و با تجربه است. در همین راستا موسسه حقوقی حجتیان بر خود می‌بالد که در تمام سال های فعالیت حقوقی خود پایبند به قسم خود بوده است. همچنین برای دفاع از موکلان و احقاق حق آنها، از هیچ تلاشی دریغ نکرده که نتیجه آن هم جز موفقیت و اعتبار این گروه حقوقی نبوده است.

در همین راستا شما می توانید با این موسسه تماس گرفته و با راهنمایی کارشناسان امور حقوقی و وکلای با تجربه، تمام مسائل حقوقی خود را برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *