لایحه دادخواست شکواییه, مراجع قضایی

نمونه لایحه دفاعیه دیوان عدالت اداری

لایحه دفاعیه دیوان عدالت اداری

نمونه لایحه دفاعیه دیوان عدالت اداری

قضات عالی مرتبه دیوان عدالت اداری

با سلام و عرض تحیت

احتراما اینجانب… در خصوص دادنامه اصداری به شماره… از شعبه…. مراتب اعتراض خود را به شرح ذیل معروض می دارم:

بدوا ذکر این نکته را یادآوری می‌نمایم که قطعا هدف از اجرای قانون و رسیدگی در محاکم نیل به انصاف و عدالت می باشد و هر آنچه برایندی غیر از انصاف و عدالت داشته باشد، قطعا اهداف جامعه را تامین نخواهد نمود و نتیجه ای جز ظلم نخواهد داشت.

اینجانب ناخواسته درگیر مسایل اداری و بروکراسی گردیده ام که نتیجه اش از دست رفتن دوسال تلاش و هزینه و تحصیل اینجانب را به هدر می دهد .

لذا عاجزانه از محضرتان تقاضامندم نسبت به موضوع مطروحه با الطفات و مداقه ویژه ملاحظه نموده که نتیجه این پرونده از دست رفتن اموال یا حقوق نمی باشد، بلکه لحظه به لحظه تلاش اینجانب در مسیر تحصیل و آموزش بوده که تا آخر عمر بار گران آن را بایستی به دوش کشم.

لیکن در ماهیت بایستی به عرض شما عالی جنابان برسانم:

۱- اینجانب با جدیت از همان ابتدا موضوع را پیگیری نموده و با مراجعات مکرر اینجانب، دستور ارجاع به کمسیون خاص اصدار یافته و بعد از تشکیل کمیسیون به موجب پیام ارسالی از سوی دانشگاه که تصویر آن را پیوست نمودم.

کمیسیون با ادامه تحصیل اینجانب به شرط اعطای تعهد موافقت نمود که نتیجه موافقت صرفا در استعلام اخذ شده تقدیمتان گردید، لیکن محتوای کامل صورتجلسه متاسفانه علیرغم پیگیری اینجانب به من داده نشد.

از اعطای آن به بنده استنکاف نموده و هم اکنون نیز تجدیدنظر خوانده محترم در پرونده ارایه ننموده است که همین موضوع سوی نیت ایشان را محرز می نماید. لذا از محضرتان استدعامندم که نظریه کمیسیون از تجدیدنظر خوانده استعلام گردد.

۲- تجدیدنظر خوانده مکررا اعلام‌ نموده که بارها به دانشجو اعلام گردیده، لذا برای این اعلام ها بایستی مستنداتی ارایه دهد که مثبت این ادعا باشد، قطعا چون تنها ذی نفع این موضوع حقیر می باشم، اگر یک بار فقط یک بار به اینجانب اعلام می نمودند قطعا پیگیری می نمود. 

لذا این ادعای تجدیدنظر خوانده مبنی بر اعلام های مکرر را اساسا قبول نداشته و درخواست برسی ادله آنها در این خصوص را خواهانم.

۳- اینجانب با تکیه بر نتیجه  کمیسیون که موافقت را به بنده اعلام نموده و مسیر سیستمی انتخاب واحد، پرداخت هزینه ها و تمام مسایل آموزشی و اداری برای اینجانب مانند سایر دانشجویان فراهم بوده است.  هیچ ایراد و مشکلی وجود نداشته و نیز هیچ تذکری دریافت نکرده ام.

نتیجه کمیسیون را به عنوان فصل الختام و تنها راه حل به بنده اعلام نموده و موافقت آن را تحصیل نمودم، هر روز را به تحصیل مداومت نموده و با علم به این مسایل تمامی واحدهای آموزشی را به اتمام رسانده ام. الحق و الانصاف نادیده گرفتن این مسایل و صرفا تکیه بر ادعای تذکر به اینجانب بدون هیچ دلیل و مستندی نمی توان حقوق اینجانب را زایل نماید.

چه آنکه کافی بود براساس سیستم آموزشی در همان بدو امر از ادامه روند آموزش و انتخاب واحد اینجانب ممانعت به عمل آورده تا بنده نیز با این ضرر غیر قابل جبران روبه رو‌ نمی گردیدم، قطعا اگر همان ابتدا اجازه انتخاب واحد را از اینجانب سلب می نموده اینجانب یا برای حل موضوع یا انصراف قطعی تصمیم گرفته تا در این مرحله با این وضعیت مواجه نگردم.

علیهذا بنا به تمامی مراتب معروضه ازجمله ارجاع اینجانب به کمیسیون که گویای پیگیری بنده بوده و موافقت کمیسیون که بنده به صورت اجمالی مدارک آن را تقدیم نموده و تجدیدنظر خوانده از ارایه آن تاکنون استنکاف ورزیده و نیز مفتوح بودن سامانه آموزشی و تحصیلی برای اینجانب و عدم دریافت هیچ تذکری تاکنون چه به صورت شفاهی با کتبی درخواست رسیدگی عاجزانه را از محضرتان دارم.

برای آگاهی بیشتر: لایحه دفاعیه استرداد چک 

وکیل حقوقی دیوان عدالت اداری

نمونه لایحه دیوان عدالت اداری بیان شده، یکی از لایحه های تنظیم شده توسط محبوبه حجتیان، وکیل پایه یک دادگستری است. برای تنظیم لایحه های حقوقی خود می توانید از ایشان کمک بگیرید یا اینکه تنظیم آن را به وی بسپارید. این کار موجب موفقیت پرونده حقوقی شما می شود.

محبوبه حجتیان، یکی از بهترین وکلای با تجربه در دعاوی اداری، ملکی، خانواده، کیفری و جنایی است که با استفاده از راهکارهای ایشان می توانید روند قضایی پرونده خود را بهتر سپری کنید و به نتیجه مطلوبی برسید.

ایشان تعداد قابل توجهی از پرونده های قضایی را وکالت کرده است و با به نتیجه رساندن پرونده های مختلف با کارکرد کاملا تخصصی، رویکردی متفاوتی را در این عرصه به وجود آورده است.

تالیف کتاب های مختلف، انجام دوره های آموزشی برای وکلا و کارآموزان و ایجاد بسترهای جدید کاری و خدمات حقوقی برخی از فعالیت های محبوبه حجتیان است.

در همین راستا شما می توانید با محبوبه حجتیان تماس گرفته و با راهنمایی ایشان برای امور حقوقی، تمام مسائل حقوقی خود را برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *